5.8.09

我的會考放榜日

今日是會考放榜日........


這是個悲喜交集的日子


記得當年我校的會考成績十分驕人, 有兩個理科同學奪八優佳績, 是當時同區之冠. 校長開心得不得了, 誰知其中一位八優同學悄悄的揮一揮衣袖, 去了皇仁讀預科, 校長得知後氣得七孔生煙, 好在另一位八優生 "忠心愛校" 繼續留校讀中六, 否則真叫校長情何以堪!

當年我讀文科, 會考成績是一優四良, 可以繼續原校升讀; 反而最 "死黨" 的同學成績不好, 一時哭成淚人. 記得當時幾個同學仔一齊陪她去找學校, 由荃灣到梨木樹, 然後去石蔭, 葵涌, 葵盛再走到青衣. 當年還沒有統一中六學額發報機制, 每去一間學校大家心跳不其然加速, 被拒的一刻就如醫生宣佈死亡兼且心跳停頓, 但卻要同時極速 "起死回生", 重拾一切再去找別的學校, 別的機會, 同學有多徬惶我真的可以感受到, 這是對成績差同學的一種 " 懲罰" 嗎? 她只要一讀書的機會, 怎麼要這樣拒人於千里! 最後我們還是找不到預科學位, 不過她選擇原校重讀.

今日是會考放榜日, 每逢放榜日我就會想起那兩位八優生, 想起我的 "死黨" 同學, 想起她被一間又一間學校拒絕的情形, 時間過去, 但當日的印象卻歷久如新!

放榜日又令你想了什麼?

14 comments:

  1. 當年放榜的喜與悲,得失成敗,俱往矣!

    只知今時今日,大家又是一條好漢。

    ReplyDelete
  2. FatCat..

    會考實在是一生其中一件大事,
    香港既會考制定,真是令人發癲,

    我無係求學時期考會考,
    所以少左你地找學校個種經歷!!

    但係從社會工作多年後,
    經歷會考呢家嘢!!
    真係到宜家都像惡夢一樣,
    期待成績個日,直情係傻左呀我!!
    收到成績單個下,連睇都唔敢睇呀!!
    結果要同學話我知成績!!
    聽到只係識"哭"到收唔到聲,
    因為我預期既科目都合格,
    開心到"哭"對自己總算有交代啦!!
    幾咁恐怖呀!!!

    ReplyDelete
  3. Those were the days...

    香港地過份著重考試, 令考生以為一次會考績不理想就完蛋. 我工作N年的經驗告訴我: 人生是睇長途, 出了校園的努力更重要.

    會考成績好是一個merit, 值得稱許, 但更重要的是考生自己明白到, 只要盡了力就無愧於心, 每個人的潛能與長處都不同, 無須刻意與別人比較.

    家長的心態也要正面, 不要給子女太多壓力. 除了上學, 還有很多途徑去吸取知識. 培養思考獨立/待人處世/包容他人的風度更重要.

    當然, 一開始就"本pair"的另作別論.

    ReplyDelete
  4. 其實會考不是什麼大件事,當去到像我的年紀,會考的得失對人生來說只是九牛一毛.

    ReplyDelete
  5. Ebenezer,

    是得是失都是一場考試, 人生(特別在香港)是由無數次的考試和考驗編織出來, 只要有盡力就對得自己!

    不用十八年也是條好漢.

    ReplyDelete
  6. Mag,

    一路工作, 一路讀書準備會考很辛苦.

    我可以想像你收到成績單既樣, 因為我都試過自修一年form 7. 其實會考我唔覺得難, 不過到 A-level 就真係一萬個難, 特別係文科, 真係唔知要點先至可以奪A, he..he.. 我當時既目標係高左啲!!

    ReplyDelete
  7. dd2,

    >> Those were the days...

    我一寫一路想著這句, 只是忘了在尾段加上, 謝謝你.


    >> 香港地過份著重考試

    全對! 不過最甘既就係考試越來越早發生, 連家長都要考埋一份, 幼稚園入學試, 問你死未?!

    ReplyDelete
  8. Bittermelon,

    經歷過的人的確可以說出這番!

    當年老師也有類似的話, 只是當時我有點on居居, 不太懂事, 畢竟會考算是自己人生一件大事, 好在大步 "nam" 過, 只是替好友不值!

    ReplyDelete
  9. 祗希望考得不好的學生不要放棄~

    會考是人生中一個小小的關口而矣~

    我的契哥(跟我媽媽認真上契的)便是中一至中五成績都好好,怎料會考這一關失準,接受不了打擊而患上精神病!

    一個原本高大英俊的青年因為咁屈埋屈埋,前幾年跳樓走了,所以好怕有學生會因為咁而諗埋一邊~

    ReplyDelete
  10. 二十年前放榜日令我想了什麼?
    唉...一想起,連今晚都訓唔著...
    真係好似世界末日咁架...
    總算好彩,今時今日,仲搵到兩餐^^!

    ReplyDelete
  11. the8,

    你契哥的故事確是個悲劇, 可惜! 年青人諗埋一邊真係可大可小!!!

    ReplyDelete
  12. Denzel,

    累你睡不著, 真是千萬個對不起!

    不過你依家幾好呀! 又可以寓工作於興趣, 拍攝好多出色的照片令我等眼界大開, 幾多人恨到恨唔到!

    ReplyDelete
  13. 我都有不快經驗架!

    不消提,幸好結局良好。

    ReplyDelete
  14. laulong,

    不快的事忘了吧! 腦袋應該只記住開心的事.

    我常覺得結果是重要, 但過程卻更可貴, 因為從中我們可以學習, 累積經驗而且豐富人生, 人生不就是一個個過程的累積累嗎?

    ReplyDelete