28.9.09

難道我也要去投訴他嗎 ?

同事A和同事B是同級, 分別under不同的主管. 同事A很喜歡 "私下吩咐" 同事B做一些他(同事A本人)不喜歡做的工作, 同事B是新人所以不敢計較和拒絕.

而我就是那個同事B的主管, 一方面覺得同事A過份, 但畢竟和同事A共事多年, 總不能 "直斥其非"; 但如果叫同事B不理同事A, 又好似 "擺個細上枱", 叫同事B好為難.

後來聽其他同事講, 才知道同事A係 "習慣性" 喜歡 "吩咐" 其他人"分擔" 自己的工作, 也有其他同事的主管曾因此而投訴他, 難道我也要去投訴他嗎 ?

17 comments:

  1. 肥貓,
    咁都得!
    第一...同事A在架構上是bypass左你搵同事B,此情況不可一不可再,佢唔識規矩就要教佢,但此情況要小心係你bypass左Admin或者佢老頂,所以可以考慮先知會佢老頂一聲,然後做野...
    第二...同事B無你同意,亦唔應該幫同事A做野,要佢明白邊個先係老頂...org chart入面條report line點行,年尾份"矣彼數"邊個寫...
    有時係公司做野,公私分明要講架構制度...真係唔可以有私下吩咐,感情用事呢類情況...如果唔係真係"領左野"都唔知咩事...
    如果我係你,我唔會投訴佢(同事A),係直情教訓佢出黎做野應該點做人,到時睇下佢老頂救唔救佢...
    不過事先要睇清楚"個勢"係唔係你個邊,你老頂睇邊個多D...小心行事可也...
    其實呢類情況我都見唔少啦,一時感觸,寫多左...^^!

    ReplyDelete
  2. 完全同意Denzel Leung所講,不可姑息,否則手尾長!

    不過做嘢前,一定要搞清楚形勢先,小心駛得萬年船!

    ReplyDelete
  3. Denzel,

    看你的留言, 可知你真的很有感觸! 多謝你!

    你說的兩個points我都有想過: 同事A也不是常常這樣做, 不過昨天同事B不適, 還叫他 "擔擔抬抬", 我有點動氣.

    同事B也沒有選擇, 因為要做的事情在他眼中, 只是很瑣碎的事, 三兩下功夫就完成, 而且老頂講過同事要大家互相幫助, 所以他也不好意思拒絕.

    老頂係唔會理這 "小事", 只要唔好做錯野, 佢基本上咩都唔會理.



    Ebenezer,

    我覺得這問題最難攪的是:我,同事A和同事A的主管, 都算是並肩作戰多年的工作伙伴, 如果我真的 "直話直說", 只怕日後會影響工作的氣氛.....

    ReplyDelete
  4. 既然你和同事A的主管係戰友,咁仲易話為啦,婉轉d和同事A的主管傾,由同事A的主管出面和同事A講. 如果你直接和同事A講,佢落唔到台,我覺得仲差.

    ReplyDelete
  5. 所以滲合了人情因素,公事公辦就好難。

    唉,都俾唔到乜嘢意見!

    ReplyDelete
  6. >>係直情教訓佢出黎做野應該點做人,到時睇下佢老頂救唔救佢...
    咁樣翻面好難攪.
    可唔可以叫亞b同佢講"有野忙緊呀"耍走同事a呢??

    ReplyDelete
  7. 苦瓜兄,

    謝謝你的意見! 我也是這樣想, 先和他主管講一講, 看看有沒有改善, 我真的不想直接和同事A講, 免得他有所誤會...... 怎麼好像我做錯事一樣?!


    laulong,

    >>所以滲合了人情因素,公事公辦就好難。

    十萬個同意!! 因為有了人情因素, 所以很難攪!



    行行,

    最慘同事B係初來報導, 所以還是 "學習階段"; 而且佢人好好, 樂於助人, 對所要做既工作又沒有怨言(好難得的年青人).

    不過我諗我要快d 俾多d 野佢做, keep him busy, 到時就真係可以同亞a講"有野忙緊呀, 唔好意思"!!

    ReplyDelete
  8. 肥貓,
    咁多人關心你,證明你人緣好,可喜可賀...
    今朝咁勞氣留言,因為...
    第一...睇唔過眼
    第二...感同身受(我都遇過唔小類似情況)
    不過睇完你D"補充資料"...情況又真係錯綜複雜,小心行事好了...
    好,又借你個地盤分享下...
    其實職場中事,如果要講,真係出書都寫唔完,不過簡單咁講...
    第一...萬事以和為貴,我認同,不過遇到得寸進尺之人,又點算呢?
    第二...反左面,以後好難做野,我認同...不過遇到"壞份子"如果唔反面,以後只會更難做野,最後甚至自己會"無野做"...又點算呢?
    看來你對同事B印象不錯,好好指導,希望將來成大器,成心腹...
    平時只談攝影不談公事,今日講多了...
    請見諒^.^!
    祝:工作愉快

    ReplyDelete
  9. Denezl,

    說什麼 "請見諒"!!! 看畢你的留言, 真有點想哭的衝動! 大家萍水相逢, 互不認識, 但肯聽我發牢騷, 為我留言和提意見, 我很幸運, 真的多謝你!

    看到身同感受的事, 我也會像你一樣動氣, 這是人之常情. 我當時也是 "嬲到爆" 才寫這篇文章.

    其實我 "大概" 也知道該要怎樣做, 我想最少要令同事A知道(無論是直接或間接)我不喜歡他bypass我, 如果佢明知而再 "犯", 我才再採取進一步行動, 我可不是 "善男信女" (笑). 我也很同意你第二點的說法, 不過 (公平一點說) 同事A 極其量是較 "A字膊", 還未至於是"壞份子", 這是較可幸的.

    我今天心情好了很多, 還是多謝你和各位blog友的意見, 雖然大家是在虛擬的網絡世界交流, 但我的感覺卻很實在!

    也祝你工作愉快.

    ReplyDelete
  10. 肥貓,
    謝謝你的回應...其實我相信你應該是一位成熟稱職的同事,不會因一時之氣而把事情弄翻,更相信你有能力處理這種場面,只是覺得這類事情不可一忍再忍,所以才有當日留言...希望經過此事,同事們得個明白,會令你工作更順利吧...
    btw…”雖然大家是在虛擬的網絡世界交流, 但我的感覺卻很實在”...謝謝!

    ReplyDelete
  11. 或許請A的上司向A說說看, 不過請他婉轉點會好一點.

    ReplyDelete
  12. Richmapoorma,

    >> 或許請A的上司向A說說看, 不過請他婉轉點會好一點.

    對! 這是個方法令同事A知道我的 "喜惡", 我也覺得先要給他知道我不喜歡他的作為, 然後靜觀其變. 謝謝你!

    ReplyDelete
  13. 同意Denzel所說, 同事A既bypass了你, 而你的下屬亦不應私下替他做事.
    你以上司身份同B講, 凡係有第二組的人叫佢做野, 同對方講, 請他先向你說.
    當然, 若A在公司得勢, 咁你又要再見步行步...若他的上司根本都唔順佢, 咁就不用顧忌咁多!

    Office Politics~

    ReplyDelete
  14. dd2,

    謝謝你!

    辦公室政治真的很難攪.......

    其實同事A是慣了 "手勢", 他不止bypass我一人, 他的boss也不止一次收過類似的投訴, 所以你可以想像同事A在公司是 "得罪人多" 的員工.

    ReplyDelete
  15. 中秋節快樂。

    我覺得同一間公司多一個敵人,一不如多一個朋友,其實如果可以處理得婉轉一點,好過直接投訊佢。朝見口晚見面,面左左就無謂啦。如果可以私底下食個lunch或同佢飲杯咖啡,再而傾下公司的事,了解一下A而家的工作,再提醒一下assignB的工作應該先go through你,咁會唔會好d?communication是一種技巧,希望你能成功解決問題啦。

    ReplyDelete
  16. 貓貓
    中秋快樂啊!

    辦公室政治...或者每間公司文化不同,但萬事都是以理為首,講道理者!這陣子我都被人事折騰得好灰,但人性如此作為公司中層都好沒奈何!

    ReplyDelete
  17. Xavier,

    多謝你的意見! 我就是不想大家日後面左左才這樣苦苦思量.



    三耳,

    在你的blog中知道你最近在公司很不好受, 情況比我更差, 現在好了點沒有? 你那個上司很恐怖..... 不過我相信時間會証明你是個能幹的下屬. 我boss最初都對整team人不滿, 現在還不是他還不是要靠成team保住佢個位, 這是風水輪流轉.

    ReplyDelete